Glad Påsk! Vart är Azorerna!? & vart är "resetknappen" för huvudet!?

11/4-09 Antigua

Glad påsk alla bloggläsare, vänner, familjer m.m... Vi firade med äggfrukost idag.

Många som jag berättat för om min segling Karibien-Sverige 1998 undrar nästan alltid vart Azorerna är? Jag seglade nämligen via Azorerna då för 11:a år sedan och nu ska det bli en repris, skillnaden var/är att då seglade jag en 52:fots segelbåt som vägde 27 ton! Nu kommer det kanske gå snabbare med 7,2 ton och modernare segelbåt...

Hursomhelst så är Azorerna:s ögrupp bland det vackraste i världen, en månad där är lagom för att se 3-4 öar. Maj-juni är bästa tid att vara där, lagom varmt (20-25 grader) och alla möjliga valsorter/delfiner/späckhuggare/havssköldpaddor finns i vattnen omkring då! Henrik & Ingvar ni kommer få vara med om mycket!

Samtidigt var beredda på att ni blir tryckta på "resetknappen"!? Bara Oceanseglare vet var det är? Mycket få intryck under 15-20 dygn till havs gör att hjärnan verkar gå ner på lågvarv och blir "resetad", bland den skönaste känslan man kan vara med om tror jag!? Svindyra helg-spa-behandlingar för att komma ner i varv m.m.? Skitsnack, 3 veckor Atlantsegling och du är "på-nytt-född"...!!! Resetad helt enkelt.

 / Jag tippar på 16 dygn seglats


/ Anders

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hör nu här ”seglarkungen”! Här luktar de lite ego varning..

Sorry men måste säga att du får allt att låta som om du e den enda som seglat över Atlanten, du snackar bara om dig själv hela tiden hur duktig du är! du är väl inte själv som gör detta! inte en rad om den/de andra du seglar med och faktiskt delar de uppgifter som krävs för att ta sig över! Har själv korsat över 12 ggr de senaste 8 åren och någon "reset knapp" har jag då aldrig hört talas om!

Förstår att du gärna o ofta berättar om dina bravader för okunniga, knappast för andra seglare eller sjöfolk efterssom om de inte var var Azorerna ligger!

Hur som helst lycka till med dina historie berättelser!



// Bozze

2009-04-12 @ 05:07:22
Postat av: mamma och Tomas

Hej på er! Ett kanonstort grattis till Caroline på hennes födelsedag idag! Massor av kramar från mamma och glad påsk på er och hoppas du/ni får en kanon dag

2009-04-12 @ 18:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0