Grattis Caroline & kommentar till "Bozzes" kommentar!

12/4-09 Antigua

Hej alla bloggläsare, vänner, familjer m.m. Caroline fyller år idag och vi ska fira det på "bergspartyt" ikväll, Caroline hälsar alla och tackar så mycket för alla grattis sms och inlägg.


Atlantkorsaren "Bozze" har lagt ett litet inlägg, en kommentar helt enkelt...
Bozze skrev:

Hör nu här "seglarkungen"! Här luktar de lite ego varning..
Sorry men måste säga att du får allt att låta som om du e den enda som seglat över Atlanten, du snackar bara om dig själv hela tiden hur duktig du är! du är väl inte själv som gör detta! inte en rad om den/de andra du seglar med och faktiskt delar de uppgifter som krävs för att ta sig över! Har själv korsat över 12 ggr de senaste 8 åren och någon "reset knapp" har jag då aldrig hört talas om!
Förstår att du gärna o ofta berättar om dina bravader för okunniga, knappast för andra seglare eller sjöfolk efterssom om de inte var var Azorerna ligger!
Hur som helst lycka till med dina historie berättelser!

// Bozze


Jag ska kommentera den här och nu!

Jag är då evigt tacksam för alla som är ombord och seglar med oss och framförallt Caroline, min sambo.

- Du har ingen resetknapp, helt enkelt Bozze.
- 8 ggr senaste 12 åren har du seglat över "pölen", du det finns andra oceaner att segla runt på, visste du det?
- Mina bravader säger du! Ja, Bozze jag brukar aldrig skryta om mina seglatser! Men, men nu gör jag det.
- Du är då välkommen att börja läsa min blogg igen när du varit och rundat "Kap horn"! Jag gjorde det som 28:a åring, nu är jag 31.
- 1999 Seglade jag som "andrekapten"och två vänner en 64:a fotare som läckte in vatten genom en orkan (35 m/s) 17 meter vågor, vi räddade en familj, en sjuksyster från Norrland och en kapten som ballat ur!
- Jag kan göra listan lång men har inte lust eller tid till det.

Hoppas du hittar resetknappen "Bozze"? Haha



/ Anders

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hahahaha! Denna "Bozze" verkar vara avundsjuk som måste posta ett sånt inlägg. Folk som håller på sådär måste ha nått problem med att se andra må bra.

Vi följer eran resa med spänning och tycker att du är en otroligt bra berättare Anders!

Stort grattis till Caroline på sin födelsedag, måste vara underbart att få vara där i värmen och fira den.



Ta väl hand om varandra! Snart ses vi!

2009-04-12 @ 19:36:49
Postat av: Markus

Jag säger detsamma! Eller jag säger nog "Bozze flängpung" hahahah vilken id--t, Anders du är fantastisk, vilken underhållning du bjuder på. Det är bland det bästa jag vet att läsa dina inlägg samt grymt avundsjuk på vad du/ni gör. Mvh en som önskar vara som DU...

2009-04-13 @ 04:22:43
Postat av: Daniel

Hej!

Fortsätt skriva din blogg utan att bry dig om någon Bozze. Det ger glädje att läsa om er glädje på er resa! För Bozze har nog tekniken gått för snabbt. Han borde nog inte ha Internet helt enkelt.

/Daniel, Henriks polare.

2009-04-14 @ 12:29:19
Postat av: Bozze

Oj de här va visst känsligt, ber om ursäkt om jag trampat dig eller dina vänner på tårna! trodde i min enfald att man 31 år gammal kunde ta lite kritik? jag måste åter igen säga att jag inte kritiserar dig för att ATT du skriver bara HUR du skriver! Jag var välkommen att läsa din blogg igen då jag rundat Cape Horn! om de nu e nån bedrift?? de gjorde jag första gången som 16 åring, det är snart 45 år sen! jag har seglat till sjöss i över 40 år och seglat på alla hav världen över, är nyligen pensionerad sjökapten.

En annan sak har jag lärt mig under mina år till sjöss, De finns EN kapten på ett fartyg, men att de förmodligen låter "flashigare" att säga andre kapten, kanske i den lokala båtklubben men inte världen över! syftet med en blogg borde ju vara att andra människor skall läsa den? om svaret på detta är ja så måste man acceptera att andra också lämnar synpunkter!ta det inte personligt!

Avundsjuk är jag absolut inte, och missunnar absolut inte någon att få ha lite glädje!

Räkna med att andra än dina vänner läser och kanske skriver ett inlägg, possitivt eller negativt!

Jag kan göra min lista riktigt lång jag med! så hur ska jag tolka ditt "ha ha" avslut!

Åter igen, lycka till på havet!



// Bozze

2009-04-14 @ 13:44:24
Postat av: Eva

Otur när du tänker Bosse som Bert Karlsson brukar säga.

2009-04-15 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0