Besökt ön Sao George samt dags för segling igen...

10/6-09 Horta (Azorerna)

Ett besök på grannön Sao George har gjorts, det var en gråmulen dag med ganska få intryck... Vi tog oss runt hela ön med hjälp av en hyrbil. Det som betydde mest var klippan som jag seglade förbi för 11 år sedan, västsidan av Sao George är en fantastisk syn! Som vanligt när vi åker färjor så blåser det "satan", snabbfärjan flög över vågorna och suget i magen var som på Liseberg! Caroline bleknade lite och jag fick köpa chips o cocacola för att dämpa lite illamående!Medan jag njöt som vanligt... Jag älskar havet.

Imorgon seglar vi till Sao Miguel, det tar 1 dygn. Sedan bär det av hemmåt, resan lider mot sitt slut och vi börjar bli sugna på att komma hem. Är vindarna bra kanske vi sträckseglar upp till Holland eller Tyskland, vi är halvvägs än så länge så det är långt kvar hem, närmare bestämt 400 landmil till Trosa. Skulle vi sträcksegla ända hem så skulle det ta runt 20 dygn, tror det blir några stopp för inköp av mat, diesel m.m.

Bild: Klippan där jag seglade förbi i stormigt väder för 11 år sedan.




Bild: Sao George sydsidan


/ Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0