Nästa Kanarieöarna...

2/11-08 (Porto Santo)

Vi gjorde en tur till stora Madeira ön i onsdags och blev där 3 dagar. Vi hyrde bil och åkte runt hela ön, åt goda grillspett och njöt av att sova på hotell.

Jo så skulle vi tillbaks till Port Santo med färjan i fredags kväll, men vädret satte stopp för det så det blev att återvända till hotellet igen. Så nästa dag hade vinden mojnat och färjan kunde gå, dock så hade inte sjön lagt sig och 90% av passagerarna spydde hej vilt...! Atlanten ligger öppet mellan öarna och sjön gick 6 meter hög!

Jag fick handla coca cola och tuggummi till Caroline som lyckades parera spyan precis. Jag passade på att gå ut på däck och kolla in vågorna! Jag trivdes ju som bäst när alla andras ansiktsuttryck fruktade för något helt annat!!!?

Så, nu laddar vi igen för 2 dygns segling till La Gomera, beräknas avsegla imorgon vid kl.12 om väder och vind är OK.

Anders / Caroline

Kommentarer
Postat av: kristina Antunovic

Hej Anders ock Caroline följer er så gott det går men idag fick jag ta fram kartboken för att se var ni är någonstans, Ni ser ut att ha det skönt så hoppas det fortsätter med bra väder ock lite mindre vågor. Göran fyller år idag så jag skall ringa senare. STOR KRAM TILL ER BÅDA FRÅN KRISTINA

2008-11-07 @ 16:30:41
Postat av: Rita Johansson

Hej på er alla!

Ni har börjat år 2009 bra!

Fortsätt att njuta av nya härliga upplevelser.

Här hos oss i Södertälje har vi haft sol idag och ca 10 grader kallt.

Kramar från Rita och Kjell-Åke

2009-01-04 @ 17:32:25
URL: http://syikaroz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0