Då är det dags igen!

17/10-08 Cascais (Portugal)

Vi kommer mätta och belåtna ner till båten efter ha ätit kingcrab och grillade jätte räkor... Helt otroligt gott. Henrik (brorsan) villde veta vad vi äter och se bilder på maten, det kommer snart brorsan! Apropå inlägget från dig med frågan om vi äter mycket pannkakor med smör i? Nja, men jag kan ju berätta för ni andra som inte vet om våra interna skämt.

Det var sommaren 2004 när jag och Caroline gjorde en 5,5 månader lång seglats runt i Europa som vi fick besök av Henrik (brorsan), Lönn (en god vän) och hans flickvän Jenny som var med och seglade hem båten från Frankrike. Jenny visade sig kunna steka pannkakor... Så vi fick en laddning så vi höll på att "däcka" allihop efteråt. Våra magar liksom bara var enormt mätta, varför det? Jo, vi hade sånt flytande margarin med oss från Sverige som vi hade använt en av på hela resan (4 månader), det fanns en till visste jag när jag skulle använda margarinet senare vid matlagning, dock var den nu borta...? Jag frågade runt på båten om någon sett den andra flaskan margarin? Men den gjorde jag pannkakor av säger Jenny lite glatt så där! (800 gram). Har nog aldrig glömt gröten hon serverade heller... Som alla liksom bara vart så jäkla pigga av! Senare upptäckte jag att sockret var helt slut... Ha ha ha 
 
Annars har vi mest strosat omkring här i Cascais och tagit det lugnt och kollat vädret. Ser ut som vi går imorgon eller söndag.

Vi är laddade för 470 distans (cirka 90 landmil) ut till Madeira, mer laddade än någonsin, hoppas kunna segla mycket gennaker och göra sträckan på under 2,5 dygn. Alltså ligga runt 8 knop snittfart. Vi slipper således en tredje natt.


Mvh
Anders & Caroline

Kommentarer
Postat av: Johan & Jessica Nilsson

Hej!

Fick höra att ni hade en blogg, så vi ville kolla in hur ni har det. Det ser helt fantastiskt ut, vilket äventyr! Lycka till framöver!

Kram Johan & Jessica Nilsson, Mölnbo

2008-10-19 @ 19:07:23
Postat av: Anonym

Tjena.



Hoppas ni har det bra.

Hälsningar från ett regnigt Svedala.



Stefan,Ullis Jonas o Matte

2008-10-20 @ 09:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0