Fina strander, varmt och blatt vatten...

22/10-08 Porto Santo  (Madeira)

Efter 3 dygn kom land i sikte...

Forsta dagen nar vi lamnar Lissabon sa fick jag (Anders) syn pa nagot stort svart som var pa vag emot oss! En VAL igen! Den dok under baten och kom upp vid sidan, cirka 20 meter lang! Kanslan sitter kvar hela dagen och handerna darrar fortfarande pa kvallen nar jag kollar bilderna.

Annars lite vind, vi kunde endast segla gennaker ett litet tag, ankarbeslaget haller namligen pa att ge efter, enorm kraft i den 90 kvm stora "blasan". David & Camilla kommer ner till Teneriffa den 8:e nov och jag tror David kanske kan ha ide'er och vi kan fa losning pa det.?

Jag sager bara Volvo Penta! Det ar grejor det! 65 timmar motorgang, motsvarar 650 landmil i 100 km/h med bil i strack!!! Den ar helt guld vard nar vinden lyser med sin franvara.

Nu har vi 10 dagar med sol, langa promenader, bad och mycket fiskratter pa tallriken...

Bilder kommer inom 3 dagar.

Manga halsningar Anders / Caroline


Kommentarer
Postat av: Rita

Hej på er!

Ser fram emot att få se er på en gruppbild.

Segla lugnt!

Rita

2008-12-05 @ 07:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0