Finns inget motstycke till Karnivlen!

25/2-09 Chaguramas (Trinidad)

Vi gick iväg från marinan efter frukost igår (tisdag), tog en maxi-taxi för 7 kr in till stan och blev avsläppta mitt inne i Karnival-tåget. Jag saknar ord... Man måste vara på plats för att förstå!?

Karnivaltåget består av olika utklädda grupper med tillhörande lastbil bredvid som bara öser ut musiken, och då menar jag bara öser, vilket jävla drag är enda sättet att beskriva det på! Alla dansar i tåget sin egen stil, tåget rör sig sakta genom stan och är oändligt långt, säkert 100 grupper minst. Från morgon till kväll i två dagar, sedan samlas alla på Marackas Beach för avslutningsfest.

Vi var inne några timmar sedan började det ösregna och vi tog en taxi tillbaks och var nöjda att sett det. Ska man göra Karnivalen så ska man vara med från början när tåget startar kl.00 på natten första dagen och till slutet på stranden vid nordkusten anser jag. Dom säger att det är den bästa i världen, jag har inte vart på någon annan Karnival, men denna är mycket värd att åka hit för!

Karnivalen 2010 är 15-16:e febr, för Er som är intresserade.

Bilder nedan:
Port of Spain Karnivalen 2009











/ Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0