Vi seglade med släckta lanternor...!

7/3-09 Rodney Bay (St Lucia)

Båten är nymålad med en av världens bästa bottenfärger nu, vi han lyfta den och blev på landbacken över en natt. Länge sedan det var så stilla kan man säga... Det gick smidigt, lyfte upp vid lunchtid, gjorde rent beväxningen som blivit, målade på eftermiddagen samt bytte alla anoder. Nästa dag vaxade jag vattenlinjen och sedan ner i drickat igen... 10.000 kr senare för lyft och färg, dyrt med båt...  

Vi lämnade Trinidad på torsdags morgon som beräknat kl.08.30. Lite oro fanns där! Men vi hade tur med vinden som var närmaste noll så vi kunde jobba oss upp längs nordkusten åt öster tills vi nådde fiskeområdet, då satte vi kurs mot norr. Strömmen på 2 knop pressade oss mot piratområdet hela tiden! Jag gav lite extra gas på motorn än vanligt och satte storseglet som stabiliserade gången på båten. Kvällen kom och jag mätte avståndet till området, drygt 2,1 landmil var det och vi tände inte lanternorna för säkerhets skull. Natten gick och helt otroligt så sov vi bra i omgångar.

35 timmar senare så gick vi in i Rodney bays marina på St Lucia, väldigt skönt att vara här uppe igen!

På tisdag kommer mamma & pappa ner och det ska firas två födelsedagar under deras besök, min 11:e mars och pappas 65:årsdag den 18:e mars. Så vi har mycket att se fram emot nu.

Ännu en ny film ligger ute, klicka på länken: http://www.youtube.com/watch?v=3HWfEl2VjjU

Bild: Den tar 150000 kg! S/Y Ikaroz väger cirka 8000 kg lastad...


Bild: Jag målar på superfärg som ska hålla 5 år, minst.


/ Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0